mandag

Ohoy, Sailor!


Jeg har vært så heldig å få tak i mønsteret til denne fine, kortermede jumperen.  Tror det er i fra 1946 hvis jeg ikke husker helt feil. 

Jeg falt pladask for den firkantede halsen!  Veldig flott.  Dessverre er jeg ikke så flink til å strikke i striper, det blir ikke så jevnt og fint.. .Derfor strikker jeg den ensfarget med kontrastfarge i hals og rundt ermene.

Oppskriften anbefaler ull, 4 tråds - som visstnok tilsvarer moderne 3 tråds ull... . Derfor har jeg valgt bomull.  Det er jo klart.  Sandnes mandarin petit.  For å unngå at jeg bommer totalt strikket jeg en prøvelapp for å sjekke pinnetykkelsen.  Det tror jeg må ha vært første gangen jeg har gått så nøye tilverks, så jeg håper resultatet blir som jeg håper!

Bakstykket er ferdig og det samme er vrangborden på forstykket.  Ohoy, Sailor!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar