torsdag

WWII slacks

I mange måneder har jeg hatt disse buksene på blokka.  Mønsteret er en kopi av et mønster fra 1940.  Flotte formsydde bukser med vide ben, høyt liv og knapper i siden.  Fargen er lys petrol og fremhever buksenes vintage "feel".


Genseren jeg startet å strikke i høst var tenkt til disse buksene.  Dessverre er jeg ikke like flink til å måle underveis når jeg strikker som når jeg syr, så det ble totalt skivebom!  Lengden passet men i stedet for å bli tettsittende hang den som en sekk.... .  Skuffelsen var så stor at jeg umiddelbart hev hele sulamitten i søpla.  Dernest tok jeg den opp igjen og raknet hele - for å fjerne alle bevis :-) 
post signature

4 kommentarer:

  1. Så fin blogg Line! Her må jeg følge med :) Elsker stilen din! Og buksene var fantastiske! Har masse stoffer liggende jeg og... og symaskinen står fremme. Alle "diller" jeg får dabber så fort av! Frustrerende... men jeg vil sy mer, det er en kjempefin hobby, også er det så gøy å kunne lage noe helt unikt som man har designet selv!
    Og det mønsteret... er det noe du er villig til å dele på? eller er det litt klønete kanskje...
    Gleder meg til å følge med videre og bli inspirert!
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Åååh! Digger den fasongen på bukser!! Jeg syr mye rart, men har aldri turt å prøve meg på bukser... ble nesten frista gitt :) Cecilie :)

    SvarSlett
  3. Takker og bukker Camilla :) Jeg har det med å holde på med 1000 ting samtidig og gjenomføringsevnen uteblir avogtil... .
    Mønsteret har jeg kjøpt men husker ikke i farten hvor...ebay og etsy renner over av flotte orginale og repro mønster :-)

    Ikke hold pusten imens du venter på nytt innlegg - de kommer veldig sjelden og ujevnt ;)

    SvarSlett
  4. Flott blogg, Line! Og kjempefine bukser (og hår) - hele stilen :)
    Skjønner ikke hvordan du får tid til alt! Jeg har bare måttet innse at mye må ligge brakk en stund nå i småbarnsperioden. Stå på!
    Klem, Tone (www.tonebockmann.no)

    SvarSlett