tirsdag

Her har det vært stille lenge.  Musestille, faktisk.  I hele vinter.  En kunne nesten tro at det ikke har blitt strikket, sydd eller heklet noe som helst her i gården...  Det er heldigvis ikke sant, det er bare at bilder tatt inne - i vintermørket, ikke blir særlig fine.
Så det.

Det siste ferdigstilte prosjektet var disse:

Strømper som rekker litt over kneet.  For en tid tilbake snublet jeg over dette bildet og behovet for reinsdyr meldte seg sporenstreks:
Fantastisk skigenser!  Kanskje denne blir neste ?  Må bare strikke ferdig disse først:

Strømper som går litt under kneet.  Er godt i gang med strømpe nummer to :)  Begge møstrene finner du på Drops design og jeg har strikket de i alpakka.


post signature 

2 kommentarer:

  1. Så du har blitt "strikkeguri" du også?! Så flink du er! Jeg har "oppdaget" strikking igjen, og har kastet meg over en mariusgenser til barna. Vi får se hvordan det blir...
    Den genseren var superfin!! har du tenkt å lage mønster ut av eget hode?
    Skulle ønske du bodde litt nærmere så kunne vi hatt sy-/strikkklubb! ;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Sy-/strikkeklubb hadde jo vært veldig koselig! Mariusmønster er så fint. Skikkelig nostalgi - har lurt på om jeg skal strikke mariustunika til jentene men det har blitt med tanken. Angående den fine reinsdyrgenseren så fant jeg mønsteret også :)) Frigitt fra et australsk arkiv. Det er bare det at gamle mønstres pinne/garnforslag ikke er så lett å få til å passe med moderne garn/pinnestørrelse. Det er erfaring som snakker nå :( Lykke til med mariusene til barna <3

    SvarSlett