lørdag

Kilt hose

I noen uker har jeg strikket  Kilt hose..altså Kilt strømper, til Benjamin.  Litt brått kom han på at de strømpene han har minner litt for mye om fotballstrømper og etpar hjemmestrikkede hadde gjort susen.  Til bryllupet.  I sommer.

Klart det er finere med hjemmestrikkede stømper!  Etter en god del leting landet jeg på disse:
Med følelse av å ha litt snaut med tid skred jeg til verket.  Siden har jeg strikket hver ledige stund.  Det er det ikke så mange av men det blir noen omganger med frokostkaffen, litt til lunsj og noen omganger på kvelden, når jeg er ferdig i hagen.
Så satt jeg her i går kveld og tenkte at dette kan faktisk gå godt.  Jeg har strikket brettekanten til begge strømpene og er kommet godt ned på leggen på den ene. 

Så ser jeg det.  Midt bak er ikke midt på!! Hææ?! Hvordan har jeg greid det? 5 ribber på ene siden og 7 på den andre.... det er ikke annet å gjøre enn å rekke opp og begynne på nytt.  Kan se langt etter å bli ferdig til 14.juli - skal sy noe sånt som 75 meter med vimpler også.  Disse får bli klare til 17.Mai neste år tenker jeg....


post signature

1 kommentar:

  1. Neimen mååå du rekke opp da? Er det ikke litt sjarmen med hjemmestrikket at midt på blir litt på snei? ;) Strømpene er jo kjempefine! Jeg må innrømme at min strikking har stagnert litt (I'm not surprised..) Det var litt tungt å strikke små armer til denne mariusgenseren, men jeg har ikke gitt opp! Det var bare så mange pinjner å holde styr på...
    Er det 14. juli dere gifter dere?
    Kanskje du skulle gi vennen på fc som har symaskin i oppgave å sy en vimpel hver som vi kan sende deg! Det kunne blitt stilig! :) Lykke til videre med strikking og sying. Du er flink!!

    SvarSlett